Hogy viselkedj edzésen? Mi illik és mi nem?

A harcművészetet gyakorló:

  • nem csap be másokat,
  • fegyelmezett, tiszteli a törvényt,
  • tiszteli mestereit, becsüli tanítványait,
  • tiszteli az időseket, óvja a gyermekeket,
  • gyakorlótársaival összetartó, együttműködő,
  • Mestere jelenlétében és távollétében nem változik viselkedése, hozzáállása,
  • előmozdítja stílusa fejlődését, népszerűsítését és embertársai hasznára fordítja tudását.

Öltözet:

  • Az öltözet ne gátolja a szabad mozgást:
  • lapos talpú könnyű cipő,
  • laza nadrág és póló/egyesületi póló.

Ráhangolódás

  • Érdemes az edzés előtt időben érkezni, hogy le tudjunk kellően lassulni a gyakorláshoz.
  • Csendesítsük le a gondolatainkat, feledkezzünk meg a napi teendőinkről, gondjainkról.
  • Lehetőleg az emésztőrendszerünk viszonylagos nyugalomban legyen.
  • Pihenjük ki magunkat, nagyon fáradtan ne edzzünk
  • Álljunk a gyakorláshoz pozitív attitűddel, élvezzük a mozgás örömét.

Mire számíts, ha lejössz az edzésre:

  • nem is olyan könnyű a mozdulatokat kivitelezni
  • kikapcsolódsz, hisz leköti a figyelmedet
  • új mozgás tanulása, izgalmas, érdekes
  • jó hangulatra és sokféle emberre

Az edzés menete:

  • Bemelegítés: A bemelegítés nagyon fontos, segíti a fizikai és mentális ráhangolódást egyaránt. A bemelegítés nyújtó gyakorlatokkal kezdődik, majd láblendítésekkel és dinamikusan kivitelezett technikákkal folytatódik, végül egészségvédő gyakorlattal végződik (akupunktúrás pontok, meridiánok ütögetése, dörzsölése, simítása)

  • Formagyakorlatok: A már ismert formagyakorlat(ok) közös “eljárása”. Új formagyakorlat tanulása, illetve hibajavítás, kérdések-válaszok a mozdulatok kapcsán. Mozdulatok értelmezése, alkalmazások.

  • Lökőkezek, 13 technika, alkalmazások: Az edzés végén haladó szinten lehetőség van kezdetben a 13 alapvető technika gyakorlására, később a lökő-kezek és alkalmazások, alkalmazás változatok gyakorlására párban.

Az edzésmódszerről bővebben itt.